La Diputació de Tarragona i el Govern de la Generalitat escenifiquen l’acord per al trasllat del Museu d’Art Modern. Anirà al Palau, al passeig de Sant Antoni, on podrà doblar l’espai que ocupa al carrer de Santa Anna. L’operació podria ser una realitat cap al 2030. Ara, des de l’ens supramunicipal, titular del MAMT, s’impulsen els primers estudis previs.

La Diputació de Tarragona i el Departament de Cultura han signat un protocol d’intencions per tal que el Museu d’Art Modern de la Diputació es traslladi al Palau del passeig de Sant Antoni. El projecte es troba encara en una fase molt embrionària. No s’ha quantificat el cost econòmic que suposarà el canvi d’emplaçament del MAMT, ni tampoc s’ha fixat una data, tot i que s’estima que podria estar enllestit cap al 2030.

Tot plegat serà després de la posada en marxa de la seu operativa de l’ens a la plaça Imperial Tarraco i que alliberarà bona part de les instal·lacions. Mentrestant, i durant la primera meitat de 2027, s’hauran redactat els tres estudis inicials: el museològic, el d’usos i espais i el pla d’actuació, amb el calendari i el pressupost.

La presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó, ha afirmat que el nou museu se situarà «al nivell del Reina Sofía de Madrid o del MNAC» en termes d’art contemporani, ja que acollirà la Col·lecció Forvm de fotografia. L’operació tindrà l’acompanyament tècnic i econòmic de la Generalitat. La consellera de Cultura, Sònia Hernández, ha dit que «el MAMT esdevindrà un equipament de referència que oferirà una mirada des de Tarragona cap a tot el país».

L’impuls del nou MAMT coincideix amb la commemoració del seu 50è aniversari.