El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma), ha
licitat per import de 6.099.035,03 milions d’euros (IVA inclòs), les obres d’actuacions complementàries a la connexió de l’autovia A-27 amb la carretera N-240, i altres actuacions al tram: Valls– Montblanc. L’anunci ha estat publicatel aquest dimarts al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE).
Al març de 2019 van començar les obres de construcció de l’Autovia A-27 Tarragona-Montblanc. L’actuació al tram Valls-Montblanc estan en una fase molt avançada per a la seva finalització.
Aquestes obres són la connexió directa del tronc de l’autovia A-27 amb la carretera N-240, el pas superior de reposició del Camí de Camp Magre i Vilaverd, per donar resposta a la petició dels veïns de Lilla i la protecció de l’oleoducte de la CLH.
També es contempla la instal·lació de generació solar fotovoltaica de 200 kW per alimentar les instal·lacions del túnel del Coll de Lilla o la línia de fibra òptica de connexió entre el Centre de Control del túnel del Coll de Lilla i el node situat a la cruïlla de la A-27 i la
AP-7. L’actual N-240 entre Tarragona i Montblanc és un dels principals eixos viaris de connexió entre Tarragona i la zona nord occidental de Catalunya i, per tant, un dels corredors utilitzats pel trànsit procedent de l’eix Madrid-Saragossa-Lleida amb destinació Tarragona.
L’autovia A-27 serà una via alternativa de gran capacitat i seguretat.