El petit comerç de Tarragona tem que pugui perdre clients amb l’entrada en vigor de la ZBE. La presidenta de La Via T, Raquel Pizarro, explica que tenen dubtes sobre què passarà amb el comerç si tots aquests vehicles no poden circular pel centre de la ciutat.

Pizarro assegura que el sector té por perquè els centres comercials tindran més facilitats d’accessibilitat i aparcament, fet que els podria fer guanyar clientela en detriment del petit comerç de barri. També posa l’accent en els treballadors, que ho podrien tenir més complicat per accedir al lloc de feina. Recorda que no tothom té pàrquing propi, els preus estan desorbitats i no hi ha zones d’aparcament per a tothom. Per tot plegat, des de la Via T reclamen que s’habiliti transport públic entre els aparcaments dissuasius que hi ha a les entrades de la ciutat, on els vehicles que no puguin entrar a la ZBE hauran d’estacionar, i el centre.

També s’han posicionat en contra de la mesura un grup de tarragonins que es consideren directament afectats perquè afirmen que els obliguen a canviar-se el cotxe, amb la despesa econòmica que suposa. S’han organitzat com a Plataforma Stop ZBE Tarragona i han fet diferents accions reivindicatives, com una marxa lenta per la ciutat, el passat 13 de desembre. També critiquen el consistori per la poca previsió a l’hora d’informar la ciutadania.