Aprovat el pressupost de la Diputació de Tarragona per al 2026. Com era d’esperar, els comptes han rebut un ampli consens durant el ple celebrat aquest divendres. Tots els grups hi han votat a favor menys VOX, que s’ha posicionat en contra. Superen els 237 MEUR i són els més alts de la història de la institució.
ERC, PSC, Junts i el PP han dit sí a un pressupost que creix un 6,8% respecte el d’enguany i que té com a partida més destacada els 48 MEUR per al pla ImpulsDipta. També recull 20 MEUR per projectes socials, culturals, esportius o de promoció econòmica, 14,5 MEUR per al manteniment i millora de la xarxa viària o més de dos milions per la millora de la gestió del cicle de l’aigua als municipis. La presidenta de la Diputació, Noemí Llauradó, recorda que des de 2012 el pressupost s’ha duplicat.
Per la seva banda, el vicepresident primer de l’ens i alcalde de Tarragona, el socialista Rubén Viñuales, ha manifestat que «la política ha de ser útil» i ha destacat l’alt consens assolit.
La sessió plenària s’ha iniciat amb la lectura de la declaració institucional del 25N, dia internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones.
- El cicle Fem Soroll! es tanca amb èxit com a avantsala del REC
- El ple de la Diputació de Tarragona amplia el pressupost per al 2026 amb un ampli consens
- La URV ha creat una caixa d’eines per treballar la perspectiva de gènere a la docència
- El TGN Bàsquet de Lliga Femenina 2 visita la pista del tercer classificat, el Lleó
- Salut obre la vacunació contra la grip a tota la població dilluns amb la previsió d’assolir el nivell moderat en 15 dies


