L’ANFAC ha fet públic l’Estudi de valoració de la logística maritimoportuària de 2020. Ha atorgat una valoració de 4,3 sobre 5 punts en el tràfic de vehicles a les terminals del Port de Tarragona. Es tracta de Bergé Marítima i Noatum Terminal Tarragona.

El Port de Tarragona encapçala la primera posició juntament amb el Port de Pasaia entre els ports del sistema portuari espanyol en tràfic de vehicles. El publica cada any l’Associació Espanyola de Fabricants d’Automòbils i Camions.

És el tercer any consecutiu que l’entitat portuària tarragonina augmenta en aquesta valoració per part dels fabricants d’automòbils i camions. D’altra banda, es posiciona per damunt de la mitjana ponderada de tot l’estudi que és del 3,9.

L’enquesta de l’associació de fabricants de cotxes estableix que una valoració d’entre 4 a 5 punts, on es troba el Port de Tarragona, correspon a un nivell entre “satisfactori” i “molt satisfactori”.

Amb aquesta fita, el Port de Tarragona escala dues posicions respecte a les valoracions de l’estudi de 2019. Només dos ports han incrementat les seves valoracions. L’esmentat estudi destaca, entre altres aspectes, la importància creixent per als fabricants de vehicles de la utilització del ferrocarril en les importacions i exportacions. És per això que es fa necessari seguir potenciant la connectivitat ferroviària per a aconseguir l’arribada de trens amb més capacitat.

Es destaca també la necessitat d’avançar en la flexibilitat del servei i l’adaptació a les necessitats dels fabricants, així com en la digitalització dels processos dintre dels ports, entre d’altres.

L’alta puntuació, 4,3 sobre 5, de la infraestructura tarragonina que comparteix amb el Port de Pasaia supera en valoració els ports de Santander, Sagunt, València, Vigo, Barcelona i Màlaga, que, amb una puntuació de 2,5 obté la pitjor valoració dels ports participants.