El port de Tarragona ha començat aquest dilluns la descàrrega de més de 208.000 tones de mineral de ferro procedent del vaixell MV TOMINI K11. Es tracta de la descàrrega “més gran realitzada mai” en les seves aigües interiors, assolint un rècord històric.
L’embarcació, amb 300 metres d’eslora i 50 metres de mànega, procedent del Brasil, ha atracat al moll de Catalunya. L’operativa s’allargarà uns set dies i és possible gràcies a les noves defenses instal·lades en aquest moll aquest estiu -que han suposat una inversió de prop de 2 milions d’euros-. Des de fa anys, el port tarragoní treballa per substituir amb nous tràfics la reducció d’arribada de carbó i el mineral del ferro s’ha convertit en l’alternativa al Moll de Catalunya.
Segons l’Autoritat Portuària, l’atracament d’aquest vaixell de grans dimensions consolida les instal·lacions com a hub mediterrani en el tràfic d’aquest producte.
- Una jornada aborda el present i el futur de les marques Costa Daurada i Terres de l’Ebre
- La piscina Sylvia Fontana acull el X Campionat de Catalunya de Natació Descoberta aquest dissabte
- Toni Gabarri, quart fitxatge del Nàstic de Tarragona
- Tornen els ‘Viatges en el temps’ per gaudir en família
- Fòrum dels Barris presenta un nou projecte de ciutat per reforçar les xarxes comunitàries
