El Port de Tarragona planteja un Museu Subaquàtic i un Espai del Peix a la Confraria de Pescadors. Se situaria a la coberta de l’edifici amb l’objectiu de posar en valor les espècies genuïnes de la zona, la gastronomia, el patrimoni relacionat amb la mar i la sostenibilitat de la pesca.
És un projecte que es troba en una fase inicial però el Port de Tarragona ja en té un primer avantprojecte. El Museu Subaquàtic aplegaria peces arqueològiques que s’han localitzat al fons del mar i seria un espai visitable a la part superior de la Confraria.
També allà s’estudia ubicar-hi un Espai del Peix com hi ha, per exemple, a la llotja de Palamós. En aquest cas albergaria exposicions i s’oferirien tastets gastronòmics. Ho ha detallat el president del Port, Saül Garreta, en declaracions a Tarragona Ràdio. Ha explicat que serà necessari instal·lar un ascensor a tocar de la pèrgola del Serrallo per accedir a la part superior de l’edifici. Pensa que són projectes interessants i que esdevindrien pol d’atracció.
Garreta espera que el projecte tingui continuïtat davant l’imminent relleu a la presidència del Port de Tarragona. També ho espera en relació al projecte Anella Blava i d’altres que tenen en marxa o en estudi per a la regeneració del fons marí i ampliar la biodiversitat.
- Invoga patrocinarà el sènior B del CBT
- Les obres d’asfaltatge de l’avinguda Andorra tallaran el trànsit a partir de dilluns
- Viñuales: ‘Tarragona és una ciutat que estima l’esport’
- ‘El Noi de la Mare’ torna a casa després d’haver passat per Barcelona
- Tarragona dedica el Cicle ‘Tarragona amb ulls de’ a Cardenal Cervantes