El Port ha licitat la redacció del projecte constructiu d’electrificació de molls per permetre l’electrificació de maquinària i equips al moll de Castella sud. L’objectiu d’aquest contracte és avançar en els treballs de descarbonització i, concretament, que totes les grues es puguin connectar a l’energia elèctrica i que emprin energia elèctrica verda que es generi mitjançant energia fotovoltaica.
Actualment, les setze grues que desenvolupen les operacions d’estiba al Port de Tarragona són mòbils, del tipus Liebher/ Gottwald, i estan alimentades amb combustible fòssil, però estan preparades perquè amb una inversió del 10% de l’import de la grua, aproximadament, puguin funcionar amb energia elèctrica.
Atès l’objectiu de la descarbonització del Port de Tarragona, es pretén que totes aquestes grues es puguin connectar a l’energia elèctrica i, si és possible, energia elèctrica verda que es generi mitjançant energia fotovoltaica. La font d’energia es farà des de l’actual estació de transformació de tensió mitjana situada al moll de Castella, així com del subministrament i alimentació dels equips de càrrega i descàrrega situats al mateix moll.
El termini d’execució del projecte es preveu en quatre mesos.
Més notícies:
- Empat sense gols del Nàstic a Vila-Real (0-0)
- El REC impulsa el talent emergent amb el programa Primer Test del RECLab
- Parc Central proposa per al Black Friday un joc sobre Tarragona i regala bosses confeccionades amb material reciclat de Santa Tecla
- Un projecte pioner integrarà IA i simulació virtual per reforçar l’acompanyament expert a les unitats neonatals
- ‘La dimensió metropolitana del Port de Tarragona’, nova sessió del cicle Mirades Metropolitanes


