El Port ha licitat la redacció del projecte constructiu d’electrificació de molls per permetre l’electrificació de maquinària i equips al moll de Castella sud. L’objectiu d’aquest contracte és avançar en els treballs de descarbonització i, concretament, que totes les grues es puguin connectar a l’energia elèctrica i que emprin energia elèctrica verda que es generi mitjançant energia fotovoltaica.
Actualment, les setze grues que desenvolupen les operacions d’estiba al Port de Tarragona són mòbils, del tipus Liebher/ Gottwald, i estan alimentades amb combustible fòssil, però estan preparades perquè amb una inversió del 10% de l’import de la grua, aproximadament, puguin funcionar amb energia elèctrica.
Atès l’objectiu de la descarbonització del Port de Tarragona, es pretén que totes aquestes grues es puguin connectar a l’energia elèctrica i, si és possible, energia elèctrica verda que es generi mitjançant energia fotovoltaica. La font d’energia es farà des de l’actual estació de transformació de tensió mitjana situada al moll de Castella, així com del subministrament i alimentació dels equips de càrrega i descàrrega situats al mateix moll.
El termini d’execució del projecte es preveu en quatre mesos.
Més notícies:
- Tarragona es convertirà en la capital mundial del pàdel
- Joan Cortina: “El TGN Bàsquet mereix tenir un equip a Lliga Femenina 2”
- Intercepten cinc drons que volaven sense autorització durant el Concurs de Focs Artificials
- Els Bombers consoliden l’estabilització del foc de Paüls i preveuen que caldrà tot el dia per controlar-lo
- A punt per la Junta general d’accionistes del Nàstic