El Port de Tarragona ha començat a aplicar mesures extraordinàries per resoldre la situació de congestió les seves instal·lacions pel conflicte amb els estibadors. En aquest sentit es recorre a la contractació de personal d’ETT per augmentar la capacitat operativa.

Els molls acumulen vaixells pendents de ser carregats i descarregats a causa dels baixos rendiments de les operatives portuàries d’aquests dos últims mesos.

Des d’aquest dilluns, i per atendre les demandes dels estibadors de mobilitzar més personal, les empreses han començat a aplicar les mesures complementàries que permetran augmentar la capacitat de l’estiba en un 30%, tal com van anunciar la setmana passada. Per a això, es contractaran els primers treballadors d’ETT.

Addicionalment es destinen a vaixell els treballadors eventuals habilitats que abans cobrien tasques complementàries. D’aquesta manera s’han reforçat els equips d’estiba i s’ha optimitzat la seva composició i distribució per atendre l’alta demanda existent i descongestionar el Port de Tarragona. Les empreses estan estudiant aplicar més mesures complementàries relacionades amb l’organització del treball i la formació per incorporar en el termini més breu possible més mà d’obra. I és que el mes d’octubre es presenta molt intens a les dàrsenes tarragonines ja que s’esperen unes inusuals 400.000 tones de cereals d’importació addicionals a causa de les males collites d’Espanya i França.