El Port Tarragona treu a licitació la terminal multipropòsit del Moll d’Andalusia. La concessió ocuparà una superfície mínima de 22,6 hectàrees i el termini màxim que podrà tenir és de 50 anys. La nova terminal atraurà tràfics d’alt valor logístic.

La terminal estarà enfocada al moviment de contenidors i càrrega general no conteneritzada, així com altres tipus de mercaderies que no siguin líquids i sòlids a lloure. Amb aquesta licitació, Port Tarragona activa la primera de les palanques per transformar el seu model operatiu, atraient tràfics d’alt valor afegit que el refermin com un node logístic de referència a la Mediterrània i a Europa. El president del Port, Santiago Castellà, diu que de moment, el mercat ha respost bé.

La licitació per a la construcció i explotació d’una terminal de mercaderies polivalent oberta a l’ús general, annexa al Moll d’Andalusia ofereix una superfície mínima de 226.109 m2 de domini portuari terrestre. El títol concessional tindrà una durada mínima de 20 anys, que pot arribar fins als 50, segons les característiques de la proposta guanyadora de la licitació. Pel que fa a la inversió privada mínima prevista, aquesta serà de 20 milions d’euros i permetrà deixar l’espai a punt per a dur-hi a terme operatives de càrrega i descàrrega de mercaderies en contenidor i de càrrega general no conteneritzada.