El Partit Popular de Tarragona ha alertat que el govern de Pedro Sánchez manté el pas de trens de mercaderies per la costa tot i els informes contraris. La diputada Elisa Vedrina ha advertit que un informe tècnic avisa sobre els riscos en entorns urbans i que el trànsit de mercaderies per ferrocarril no està resolt.
El grup popular ha presentat una pregunta al Ministeri de Transports després dels procediments judicials que estan oberts davant l’Audiència Nacional contra aquest òrgan per una possible violació dels drets fonamentals a la vida, la salut, el medi ambient i el patrimoni cultural. “El cas ha arribat a la justícia com a conseqüència de mantenir el pas de trens de mercaderies per nuclis de població, malgrat els reiterats advertiments tècnics i socials sobre els riscos d’aquesta decisió”, ha indicat Vedrina.
La diputada popular ha subratllat que els tècnics assessors del Ministeri confirmen que hi ha un greu perill per la seguretat i la salut de la població però que, malgrat tot, es continua mantenint el traçat per la costa i no s’ofereix cap alternativa interior.
El PP ha recordat que la plataforma Mercaderies per l’interior ha denunciat la manca de transparència i de resposta efectiva del Ministeri davant els requeriments judicials i administratius en un context de preocupació ciutadana per la seguretat i la sostenibilitat del traçat actual.
- El TGN Bàsquet suma el primer trionf a la Lliga Femenina 2 després de superar l’Arxil (66-38)al Palau d’Esports Catalunya
- Unes obres de millora al clavegueram al carrer Apodaca provoquen restriccions de trànsit a la zona
- Òscar Camps remarca el paper de la societat en la defensa dels drets humans en la inauguració del curs de la URV
- Perro Verde, el nou disc de Erik López
- Show me Now amb S’Naked
