El president de Port Tarragona demana instruments normatius que permetin el desenvolupament urbanístic de Port – Ciutat. Ho ha fet dins el marc de les jornades ‘Presente y futuro compartido’ organitzades per l’associació RETE a Cartagena
Santiago Castellà proposa incloure nous instruments normatius a la Llei de Ports que facilitin el desenvolupament urbanístic de Port – Ciutat. A més ha participat en una de les taules rodones de la jornada, en la qual ha presentat el cas de Tarragona com un model pioner i de referència en l’obertura dels espais portuaris en entorns urbans oberts a la ciutadania, coincidint amb la celebració del 40è aniversari de la reconversió del Moll de Costa.
La iniciativa analitza els reptes oportunitats que planteja la relació entre els ports i les seves ciutats i reflexiona sobre els models de governança, sostenibilitat i integració urbana a les ciutats portuàries. Castellà assegura que la Llei de Ports necessita instruments normatius adequats a les necessitats de Port – Ciutat. També explica que el marc jurídic actual, no afavoreix el desplegament complet d’aquests espais i equipaments.
El president del Port de Tarragona defensa proposa incloure elements en la normativa que donin solucions a aquests entorns urbans a cavall entre els ports i les ciutats, facilitant la gestió i permetent una millor integració i governança.
- El sector turístic de Tarragona rep amb els braços oberts el Tour de França però en relativitza l’impacte econòmic
- Arnau Padrós, el tarragoní de l’Eurolliga valora molt positivament l’evolució de l’arbitratge a la ciutat
- El tarragoní Alejandro Fernández, reelegit president del PPC amb el 97,51 % dels vots
- Guille Parisi destaca l’ambició de la Pobla de Mafumet i celebra l’ascens aconseguit
- La producció tarragonina de l’òpera ‘Carmen’ obre el Festival Camp de Mart amb ovació del públic
