El Partit Socialista del Camp de Tarragona portarà als ajuntaments una moció per denunciar la situació de Gaza. Lamenten l’agreujament del conflicte en les últimes setmanes i el bloqueig constant de l’ajuda humanitària per part del govern d’Israel.
Amb aquesta voluntat i a banda de demanar l’alto el foc, volen que als ajuntaments del Camp de Tarragona es debatin mocions a fi de demanar l’ajuda humanitària, que posa en risc a gairebé 14 mil persones a la Franja de Gaza, recorden. Els socialistes també incideixen en demanar la fi del conflicte, amb una conferència de pau. El diputat socialista al Parlament per Tarragona, Alberto Bondesio, expressa que no és una qüestió política, sinó una reivindicació del dret internacional humanitari.
Des del PSC celebren que la Unió Europea hagi pres mesures per revisar les seves relacions amb l’Estat d’Israel. Consideren «urgent» que s’adoptin mesures concretes i eficients, com la suspensió immediata de l’acord d’associació amb Israel, mentre aquesta situació sigui una realitat. D’altra banda, consideren que Europa hauria d’haver estat més ràpida i valenta des de l’inici del conflicte. Reiteren en què aquesta pressió sobre Israel, ha de complir amb el dret internacional humanitari i s’ha de posar fre per trobar una resolució del conflicte.
Des del PSC del Camp de Tarragona esperen tirar endavant totes les mocions als plens municipals per aturar la situació.
- Reactivada la recerca de dues persones que haurien caigut al riu Foix a Cubelles
- La Guàrdia Urbana identifica i sanciona la persona que va llençar la brossa des d’un balcó al Pere Martell
- Els Bombers atenen 79 avisos per les pluges durant la nit i el 112 acumula 1.727 en el conjunt de l’episodi
- El temporal deixa dos desapareguts i més d’un miler d’avisos als Bombers i al 112
- Protecció Civil enviarà un missatge d’alerta a tots els mòbils per l’empitjorament de les previsions de pluja