L’Associació Hotelera de la Província de Tarragona espera un pont de l’1 de maig amb bones perspectives d’ocupació i un increment de l’activitat econòmica.
Preveu consolidar així la tendència de creixement sostingut del sector turístic al territori. Aquest període festiu, considerat un avanç de la temporada d’estiu, es reafirma com un termòmetre clau del mercat, amb indicadors que apunten a un inici de temporada sòlid i amb perspectives optimistes.
Destaca el canvi en els hàbits de consum: “El client és cada vegada més autònom, més informat i amb una clara preferència per la reserva directa”.
Així ho assenyala el president de l’Associació Hotelera,
Jordi Ferré. En aquest context, les reserves d’última hora a través dels canals propis dels hotels guanyen protagonisme i ja es consoliden com una de les principals vies de comercialització.
Plataformes com Booking.com o Expedia continuen sent actors rellevants, especialment en l’àmbit internacional.
Pel que fa a la demanda, el pont vindrà marcat per un clar predomini
del turisme de proximitat. Visitants de Catalunya i d’altres comunitats properes optaran per escapades curtes, però amb un elevat nivell de despesa.
Des de l’Associació es posa en valor que aquest tipus de visitant contribueix a reforçar un model turístic més sostenible, diversificat i amb retorn directe a l’economia local. Alhora, consolida la província de Tarragona com una destinació competitiva més enllà de la temporada alta.