Aquest dilluns, l’administració anunciava el seu compromís a construir 500 pisos de lloguer social. Des del sindicat d’habitatge de Tarragona expressen que malgrat pugui semblar una bona notícia, cal assenyalar diverses qüestions.
Arnau López, membre del sindicat d’habitatge de Tarragona, ha explicat a Tarragona Ràdio que tot i que la notícia de construir 500 pisos de lloguer social pot semblar bona, cal assenyalar diverses qüestions. D’una banda, des del sindicat consideren que el concepte de què falta habitatge a la ciutat és falsa. López expressa que hi ha més de 6500 pisos buits, que estan en mans de fons voltor i bancs, que els mantenen sense ningú habitant-hi. Insisteix en què caldria expropiar-los per recuperar la seva funció social.
D’altra banda, consideren que pel que fa a l’habitatge de protecció oficial que hi ha a Catalunya, continua agreujant-se la situació de negoci immobiliari. Denuncien que un habitatge construït a partir d’impostos, acabi privatitzant-se al llarg dels anys pels bancs, les empreses o els propietaris que han comprat l’immoble. Expliquen que ens trobem en un cicle d’haver de construir per què es perden els pisos ja existents.
- SODI s’emporta el Premi Verkami del Sona 9
- “Som la Rumba i Punt” a la Plaça dels Sedassos
- Famílies monoparentals exigeixen ajudes específiques per conciliar feina i estiu
- El Seguici Popular de Tarragona serà el protagonista d’un nou joc de taula que veurà la llum per Santa Tecla
- La Guàrdia Urbana realitza una nova campanya de control de conductors de motocicletes i ciclomotors