Les festes de Nadal són dates complicades perquè disminueixen les donacions però no les necessitats des sang. A partir del 8 de gener es comencen les intervencions que hi ha més endarrerides i és un dels motius pels que cal més sang.La ONU recomana que hi hagi 45 donacions per cada mil habitants per any i Catalunya està per sota d’aquesta xifra amb38 donacions per mil habitants.Les reserves que tenen, ara per ara, són per uns 5 dies. La sang caduca i per tant la renovació ha de ser constant. Els components de la sang tenen diferent caducitat. Per això cal que les donacions siguin diàries. Ho explica el responsable del Banc de Sang de Joan XXIII, Enric Contreras.L’última iniciativa que va tenir el banc de sang per incentivar la donació va ser un sorteig d’una panera de Nadal que va guanyar un noi que va donar plasma.Qualsevol persona major de 18 anys i menor de 65 pot donar sang, només cal que s’acosti al banc de sang de Joan XXIII. També ho podran fer la setmana vinent a les unitats mòbils que se situaran a la Rambla Nova de Tarragona.
El banc de sang de l’hospital Joan XXIII necessita més donacions per aquests dies
