El Banc de Sang i Teixits (BST) i l’Hospital Joan XXIII ha iniciat la campanya “El cor que mou la sang” per celebrar el 50è aniversari del centre. Fins el 28 de febrer a la planta baixa del centre hospitalari unes venes i artèries conduiran als professionals i als ciutadans fins al Banc de Teixits. Durant el recorregut es repassa la història de l’hematologia i totes les curiositats sobre la sang a través d’un panells formatius. D’aquesta manera volen visibilitzar que el banc de sang és “el cor d’un hospital, que bomba la sang a tots els pacients”, així com la importància sobre la donació. La directora territorial del BST de Tarragona i Terres de l’Ebre, Virginia Callao, ha comentat que la marató 2.0 va ajudar-los a mantenir reserves però que mai es pot abaixar la guàrdia.

Cada setmana, durant un mes, diversos serveis del Joan XXIII faran d’ambaixadors del Banc de Sang i Teixits. La campanya també inclou uns tallers de rondallaires que recorreran les habitacions de Pediatria per explicar el conte “Els superherois de la sang”. A les portes del banc s’ha instal·lat una gran bossa en forma de bustia on el públic podrà deixar missatges que es compartiran després a les xarxes socials del Banc i de l’Hospital.