El cementiri de Tarragona disposa de 576 nous columbaris que s’han construït per cobrir la demanda de la gent que vol dipositar aquí les cendres dels seus difunts.Aquests espais que es posen en marxa per a les persones incinerades se sumen als 200 que funcionen en l’actualitat.La inversió dels nous columbaris ha estat de 300 mil euros. El percentatge d’incineracions continua estan per sota dels enterraments tradicionals. Tot i així, hi ha una tendència a l’alça i es calcula que a Tarragona s’opta per utilitzar els crematoris en un 20% dels casos.Això ha fet que les peticions per dipositar les cendres dels difunts hagi augmentat considerablement en els últims anys. D’altra banda, hi ha gent que guardava les restes cremades en una urna a casa i, amb el temps, han optat pels columbaris. Ho explica el gerent de l’empresa que GESEMPA que gestiona el cementiri, Ignasi Puig.Els columbaris tenen un preu d’entre 400 i 430 euros davant dels nínxols tradicionals que costen 1000 euros. S’utilitzen amb concessions a 30 anys.L’entrada en funcionament dels nous espais per a dipositar les cendres coincideix amb la posada en marxa de l’operatiu de Tots Sants al cementiri de Tarragona.Des del passat dissabte, les instal·lacions obren sense interrupcions entre les 9 del matí i les set de la tarda.La mesura es mantindrà fins el dilluns 1 de novembre. La major afluència de visitants es preveu per aquest dissabte i diumenge tot i que al llarg d’aquesta setmana ja s’ha notat un increment de persones.