La presó tarragonina va ser concebuda per a 200 interns i, ara per ara, n’hi ha el doble.Així ho ha assegurat el Secretari de Serveis Penitenciaris de la generalitat, Albert Batlle, que ha convidat a reflexionar sobre aquest increment d’interns.Al Centre Penitenciari de Tarragona hi havia a l’estiu passat 383 interns, dels quals 160 eren preventius.En els últims 20 anys s’ha passat de 30 a 140 reclusos per cada 100 mil habitants. Un augment que, en opinió del responsable dels Serveis Penitenciaris de la Generalitat, és preocupant.La nova presó de Tarragona que s’ubicarà a Mas d’Enric, al Catllar, es començarà a construir aquest 2007 i serà una realitat a mitjans de 2009.El nou centre tindrà capacitat per a 700 interns i permetrà acabar amb la saturació actual de les instal·lacions.El Secretari de Serveis Penitenciaris ha explicat que els nous equipaments que es construeixen a Catalunya tindran espais per a tallers productius, atenció sanitària, aules de formació i zones de lleure.Les noves presons estan pensades per oferir diversos serveis a la població reclusa com assistència sanitària, formació professional i acadèmica.
