El Sindicat de Periodistes de Catalunya a la demarcació de Tarragona ha denunciat els set acomiadaments que s’han produït aquest dijous a Tarragona Ràdio, cinc dels quals són professionals de la redacció. En un comunicat, el Sindicat manifesta la més profunda preocupació davant la desenfrenada sagnia d’acomiadaments, en forma de reestructuració de les redaccions. Lamenti que es basi exclusivament en criteris econòmics i en una flagrant manca de respecte pel dret de la informació i llibertat de premsa. El sindicat recorda que l’Ajuntament de Tarragona té l’obligació de vetllar per la legalitat, condicions de treball, qualitat i pluralisme dels mitjans públics.D’altra banda, la Demarcació de Tarragona del Col·legi de Periodistes condemna i lamenta els acomiadaments de 7 dels 22 treballadors de l’emissora municipal. El col·legi lamenta que entre els acomiadats hi ha el director de Tarragona Ràdio, Ricard Lahoz. Recorda que, l’any passat, els seus col·legiats li van atorgar la Petxina al Periodista de l’Any, en reconeixement a la seva tasca en la consolidació de l’emissora, que el 2011 va celebrar el seu 25è aniversari, convertida en referència en el món local. Al mateix temps, el Col·legi es compromet a traslladar el cas de Tarragona Ràdio a la recentment constituïda mesa sectorial dels mitjans de comunicació, integrada per les administracions, les associacions empresarials i les organitzacions professionals i sindicals del sector.