El Congrés reclama a l’Estat la creació d’un bypass ferroviari que porti l’Alta Velocitat fins a Tarragona. Ha estat en la Comissió de Foment del la Cambra Baixa, que ha aprovat aquest dimarts una proposició no de Llei del PP. El text s’ha aprovat per unanimitat, un cop els populars han acceptat algunes modificacions proposades pel PSC i CiU. La proposició reclama que l’estudi informatiu sobre la integració del ferrocarril al nucli urbà de Tarragona ha d’incloure el caràcter intermodal de la nova estació urbana. Això vol dir la convergència dels amples de via internacional i convencional, i les connexions necessàries entre l’alta velocitat, la mitjana distància i Rodalies.El text també estableix que el bypass es faria connectant en doble sentit la futura estació urbana amb la línia d’alta velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa al nord, i amb el corredor Mediterrani al sud. El Diputat de CiU, Jordi Jané, assegura que el bypass és del tot necessari per una ciutat ben connectada. Pel diputat del PP, Francesc Ricomà, Tarragona no podia quedar marginada de l’Alta Velocitat. També es reclama accelerar urgentment les obres necessàries perquè el Port tingui una connexió ferroviària d’ample internacional per mercaderies fins la frontera francesa. El president del Port, Josep Andreu, ha dit que enllaçar amb la línia de Castellbisbal, a només 80 quilòmetres de Tarragona, és vital i urgent per a la competitivitat del Port i pel desenvolupament econòmic de Tarragona i la seva indústria.