El conseller d’Empresa i Coneixement, Ramon Tremosa, ha visitat aquest dilluns les instal·lacions del Port de Tarragona. La visita del conseller ha consistit en un recorregut per mar pels diferents molls del port, la visita dels terrenys on es desenvoluparà la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL) i la firma en el llibre d’Honor de l’Autoritat Portuària de Tarragona.

El president de l’APT, Josep Maria Cruset i Domènech, ha agraït la visita del conseller pocs dies després del seu nomenament, pel compromís amb aqueta infraestructura clau de l’economia del Catalunya i pel seu suport en la futura comercialització dels espais de la ZAL. Una infraestructura que Cruset senyala com a “estratègica en la recuperació econòmica del Camp de Tarragona”.

El conseller d’Empresa ha aprofitat la seva visita per situar el Port de Tarragona entre els agents econòmics estratègics de Catalunya. Tremosa ha declarat que “el Port de Tarragona destaca per la seva localització estratègica a nivell europeu i internacional i és un nexe logístic per la indústria i el transport de mercaderies, que a través de la seva bona estratègia de diversificació el fa més competitiu i l’apropa nous mercats”.

El responsable d’empresa ha afirmat que volen que “el Port de Tarragona continuï sent un dels grans motors econòmics de Catalunya. Per aquest motiu treballaran “plegats per fer realitat el corredor mediterrani i convertir les 100 hectàrees de la Zona d’Activitats Logístiques del Port en el motor de la reactivació econòmica, logística i industrial del Camp de Tarragona i del país”.

El Port estima que l’activitat a la ZAL generarà 2.974 llocs nous de treball directes i 744 indirectes, un total de 3.718 noves ocupacions al territori. Però, a aquesta quantitat cal afegir també els 564 llocs de feina que es crearan durant les obres d’execució del projecte que, sumats als anteriors, fan un total de 4.282 llocs nous de treball.

L’impacte econòmic que tindrà la ZAL dins de l’àrea d’actuació del Port de Tarragona serà d’uns 150 €/m2 el que es convertiran en 154 milions d’euros anuals de retorn de la inversió. Amb la implantació de la ZAL i tota la seva activitat, el Port de Tarragona preveu que l’impacte dels tràfics oscil·larà amb un increment d’entre els 2,7 i els 4,6 milions de tones anuals. El que significa un increment aproximant d’un 8 a un 14% més de tràfics respecte al resultat de 2018 que va ser de 32.000.000 de tones de mercaderies.