El tancament de locals al centre de Tarragona no es un fenomen nou, però la COVID-19 amenaça d’accelerar la desertització comercial del nucli urbà davant la fallida de negocis que no resistiran l’embat de la pandèmia. Entre el 2017 i el 2019 la ciutat va perdre 95 establiments -un 5% del total-. Mentre el centre espera els plans d’actuació anunciats per l’Ajuntament, cada cop es concentren més metres fora del centre. Projectes com el de Ten Brinke apuntalen encara més la tendència.
Els locals buits proliferen a tota la ciutat, però la situació es fa especialment evident en carrers com August i Sant Agustí, i a la Rambla Nova. Els darrers anys i mesos s’ha anat produint un degoteig de tancaments de franquícies i la fugida de grans marques del centre, per concentrar l’oferta en centres comercials tancats.
El president de La Via T, Salvador Minguella, demana noves mesures perquè la COVID agreuja un procés de tancament de locals que ja s’estava produint.
El president de PIMEC Comerç Tarragona, Florenci Nieto, admet preocupació per la situació ‘caòtica’ del comerç i la imatge que dona la ciutat amb tants locals buits.
Diversos comerciants reclamen un veritable pla de comerç i critiquen la manca de lideratge de l’Ajuntament. El pla de l’Illa Corsini, que preveu convertir en zona de vianants l’entorn del Mercat Central i reforçar-ne el caràcter comercial, encara s’ha de redactar. Carrers com Unió i Apodaca també imploren un pla de revitalització que els impulsi de nou.