El govern català estudia reordenar el servei d’autobusos interurbans. L’objectiu és fer-lo més eficient des del punt de vista econòmic. I és que actualment el sistema tarifari integrat acumula un dèficit del 90%, que assumeix íntegrament la Generalitat. El director territorial de Territori, César Puig, diu que volen mantenir l’actual sistema d’abonaments pels autobusos, però buscant una fórmula que resulti més rentable. Puig ha explicat a Tarragona Ràdio que hi ha línies infrautilitzades, que costen molt de mantenir, mentre que en d’altres la demanda és alta i hi calen més freqüències. El director de Territori diu que s’està treballant per resoldre aquests desequilibris i garantir la viabilitat del transport públic al Camp de Tarragona. César Puig ha constatat que en els darrers mesos s’han anat reduint els problemes en la línia Tarragona-Reus, que havia acumulat moltes queixes dels usuaris. Diu que s’han interposat múltiples sancions i admet que encara queden coses per millorar. Puig adverteix que part dels problemes de puntualitat deriven de les obres que s’estan fent a la T-11. El director de Territori diu que és inadmissible l’estat d’estancament en què es troben aquests treballs.
Ã?scar Saladié, investigador del Departament de Geografia de la Universitat Rovira i Virgili (URV)
Reportatge Friday for Future