L’Ajuntament ha lliurat al jutjat la documentació requerida en relació amb el pàrquing de Jaume I. El jutjat número 3 de la ciutat havia demanat al consistori tota la documentació relativa als avals que es van concedir els anys 2002 i 2003 a l’empresa Sistemes Alem. Aquesta era la constructora de les instal·lacions junt amb l’Empresa Municipal d’Aparcaments. Aquests avals ascendien a 2 milions 750 mil euros. El jutjat ha demanat la documentació que autoritzava aquesta aportació i les factures que acrediten a què es van destinar els diners. L’Ajuntament ja va fer arribar aquest material a la Fiscalia i ara l’ha tramès de nou al jutjat. Són els documents que es van obtenir gràcies a la comissió d’investigació municipal que va analitzar tot el cas del pàrquing Jaume I i el seu extremat sobrecost. Segons aquest informe no hi havia constància oficial d’aquests avals ni el vist-i-plau de l’assessoria jurídica de l’Ajuntament. L’alcalde, Josep Fèlix Ballesteros, ha remarcat la voluntat de col·laborar amb la justícia. El jutge també ha instat a l’Ajuntament perquè informi amb urgència si s’estan fent obres dintre del pàrquing. Aquesta investigació judicial parteix de la denúncia ja fa anys per la Plataforma Veu Ciutadana.

Xavi González, tècnic de Festes de lâ??Ajuntament de Tarragona