Aquest avanç permet la connexió per mitjans terrestre per ambdós costats del futur moll. Aquest segon i definitiu accés terrestre fins als caixons permet omplir els 11 fonaments de formigó amb el material transportat pels camions per ambdós costats agilitzant encara més aquesta tasca.
De manera paral·lela la draga Ardenza realitza treballs auxiliars omplint des del mar els 11 caixons instal·lats. Aquest procés acaba de donar el pes i la consistència necessària als caixons, els fonaments del moll, per a les futures intervencions que s’hi faran.
Per la següent fase, on s’omplirà l’interior del futur moll amb material dragat de la zona entre els molls de Cantàbria i Andalusia, la qual cosa permetrà mantenir uns grans calats en ambdues infraestructures.
Paral·lelament, també s’han instal·lat els tubs per permetre la sortida de l’aigua i la fauna que es troba a l’interior. D’aquesta manera s’evitarà que els peixos que ara es troben dins del recinte format pels caixons quedin atrapats.
El Port de Tarragona està estudiant l’ús de les connexions elèctriques per abastir d’energia als diferents equipaments auxiliars mentre estiguin atracats al moll de Balears i així poder evitar l’ús dels motors de combustió interna, reduint la contaminació i estalviant combustible mentre es troben a les instal·lacions portuàries tarragonines. Es tracta d’una infraestructura adaptada als nous reptes de futur que es planteja el Port de Tarragona, convertint així el moll de Balears en un moll sostenible.