El plenari d’aquest divendres ha aprovat amb el suport del PSC, PP, C’s, PDeCAT, Units per Avançar i Beatriz Pérez la reducció dels preus dels autobusos municipals anunciada per l’alcalde Ballesteros. Hi han votat en contra ERC, la CUP i ICV-EUiA. Es tracta d’una disminució del 25% de les tarifes dels abonaments de l’EMT. Així, la T 50/45 passarà a costar 22’69 euros mentre la T20/90 es redueix dels 16 als 12 euros. La T-Jove es rebaixarà de 19’50 euros a 14’63 euros.
L’alcalde Ballesteros ha subratllat que Tarragona ha iniciat un camí inexorable cap a la gratuïtat del servei i diu que els que s’hi han oposat hauran de donar explicacions a les famílies.
La portaveu d’ICV-EUiA, Arga Sentís, demana que la gratuïtat dels busos no se sufragui via impostos. A mes, Sentís considera que la mesura no incrementarà l’ús del transport públic.
Des de la CUP, Jaume López es pregunta si realment el transport públic de Tarragona necessita una reducció de tarifes. Creu que potenciar l’ús depèn de l’eficiència del servei.
La portaveu de l’equip de govern i presidenta de l’EMT, Begoña Floria, matisa que les tarifes no es toquen i que es tracta d’una bonificació específica cap els tarragonins que financen una empresa de transport públic en una ciutat amb una trama complexa. Nega que sigui una mesura electoralista.
El portaveu del PDeCAT, Dídac Nadal, recorda que s’ha passat de l’anunci de bus gratuït a una petita rebaixa. Justifica el vot a favor en el compromís del govern de fer un estudi per afavorir que els discapacitats facin els viatges de franc.
El portaveu de C’s, Rubén Viñuales, considera que la mesura pot alleugerir els problemes que comporta una ciutat amb problemes de vertebració.
El conseller d’ERC, Jordi Fortuny, lamenta que la mesura es vengui com si fos gratuït l’autobús. Considera que és un joc d’il·lusionisme.
La mesura, però, no entrarà en vigor fins el dilluns 28 de gener. Recordem que només se’n beneficiaran les persones empadronades a la ciutat.