Això, tot i les dificultats viscudes com el temporal Glòria, l’accident d’IQOXE o la pandèmia sanitària. Ha registrat un benefici final de 740.000 euros i una disminució de tràfics de mercaderies d’un 19,3 per cent. L’autoritat espera que aquest 2021 sigui un punt d’inflexió.

El tràfic total de mercaderies ha estat de 26,8 milions de tones, un 19 per cent menys que en el 2019. Els granels líquids han registrat un descens del 13,6 per cent, sobretot en cru de petroli, i s’han mogut uns 4,6 milions de tones de líquids energètics i 1,4 milions de productes químics.

Durant aquest 2020 el port ha ingressat 49,4 milions d’euros i ha reduït l’endeutament de 52 a 48 milions d’euros.

El president del Port, Josep Maria Cruset, ha manifestat que aquest 2021 es començaran a executar els projectes que permetran el futur desenvolupament.

L’àmbit dels creuers ha estat un dels més afectats per la pandèmia. Han passat de 128.000 passatgers a 1.300. Cruset ha explicat que el sector creuerístic està atent a la presentació del passaport europeu de la vacuna que podria accelerar l’aixecament de la prohibició de navegar.

Cruset ha anunciat l’inici de la fase 1 de les obres de la terminal de Guadalajara al maig i ja s’està redactant el projecte de la fase 2. De la mateixa manera, el president ha expressat que les obres de la seu institucional estaran acabades al mes de maig. El port espera créixer en càrrega general el 2023 amb l’entrada en funcionament de la ZAL amb el començament de les obres aquest mes de juliol.