El president del Consorci del Camp ha fet balanç de les actuacions que s’han dut a terme des que es va constituir l’any 2003 fins ara. Joan Miquel Nadal ha defensat la feina feta per aquest lobby de pressió al mateix temps que ha carregant contra el secretari general de la UGT. A Mario Rigau l’acusa d’utilitzar el Consorci per fer política en favor dels socialistes, quan la finalitat de l’ens no és fer política si no servir al territori. El president del Consorci i alcalde de Tarragona també ha carregat contra el Govern Català del que ha dit només es dedica a fer dissenys que no es materialitzen en projectes. Nadal assegura que ara el Consorci fa nosa perquè és crític amb els govern tripartit, de la mateixa manera que quan es va crear ho era amb el Govern de Convergència i Unió. Pel que fa a la feina feta Nadal ha destacat 5 camps d’actuació del Consorci. En matèries de l’Alta velocitat, ha recordat que es acordar amb el ministeri el traçat al camp de Tarragona del TGV. Sobre l’aeroport de Reus ha posat de manifest què des del 2003 fins ara s’han duplicat el nombre de passatgers. S’ha decidit també des del consorci el recorregut final de l’autovia Tarragona Montblanc. Joan Miquel Nadal també ha avançat que el Consorci ha encarregat un estudi mediambiental sobre el camp de Tarragona a la Universitat de Barcelona que es presentarà el mes de gener i s’ha elaborat un pla de seguretat en el que es dissenya el futur desplegament dels mossos al camp. Nadal també ha volgut recordar que des del Consorci va sorgir la idea del Bitllet únic i la unificació del transport al camp de Tarragona i dos anys després de la constitució del Consorci del Transport del Camp, la Generalitat no ha fet res. El president del consorci ha reiterat que qui hauria de presidir l’aeroport de Reus és l’alcalde de la capital del Baix Camp i no el delegat del Govern, com havia suggerit el Conseller Joaquim Nadal.
Redacció Tarragona Ràdio