El PSC amplia les mesures de reactivació amb 10 propostes més vinculades a la mobilitat i l’espai públic, per tal de complementar el pla de xoc que cal impulsar per adaptar-nos el millor possible a les noves circumstàncies socials i econòmiques, post Covid-19. En aquest sentit, el PSC valora positivament que ja s’estiguin treballant algunes de les línies que sempre ha defensat el PSC, com ampliar les zones per vianants, adaptar la ciutat a circulació 30, inclús 20 quilòmetres per hora quan sigui possible, i impulsar la mobilitat sostenible. En paral·lel, caldrà tirar endavant noves mesures, com eliminar l’efectiu al transport públic si finalment (en contra de l’opinió del PSC) es restitueix el pagament de bitllet i generar espais segurs en l’espai públic, amb millores de l’entorn urbà que es pot fer de forma participativa amb els veïns i veïnes que són qui millor coneixen els seus respectius barris. Segons la consellera socialista, Begoña Floria, l’objectiu és fomentar l’increment de desplaçaments a peu i en bici, el teletreball i la flexibilitat horària i afegeix que cal mantenir l’objectiu d’aprofitar el moment per donar un major impuls a la mobilitat sostenible. Prioritzar la preservació d’espais pels vianants i restringir a la circulació àrees concretes de la ciutat, amb control d’horaris per càrrega i descàrrega o

implantar la zona 30 a tota la ciutat, i la zona 20 en aquelles zones que sigui possible per afavorir la convivència amb prioritat de vianants i bicicletes són algunes de les mesures.