El responsable d’una empresa majorista del polígon Francolí s’enfronta a l’expulsió del país per emmagatzemar joguines de Pokémon falses. La fiscalia demana dos anys i tres mesos de presó i 3.240 euros de multa per l’acusat que emmagatzemava 230 caixes de joguines de PokémonGo, titularitat de Nintendo, sense consentiment de reproducció ni de comercialització.
La troballa la va fer la Guàrdia Civil el 12 de juny del 2017 durant una inspecció a la nau industrial. L’home, d’origen xinès, està acusat d’un suposat delicte contra la propietat industrial. La fiscalia demana que, si l’home és condemnat a presó, se substitueixi la pena per l’expulsió de l’estat espanyol i que no pugui tornar al país durant cinc anys. També sol·licita la destrucció dels productes intervinguts.
La Guàrdia Civil va estimar que aquests productes venuts al públic oscil·larien els 9.000 euros i en cas de venda a l’engròs, uns 4.200. El cas arribarà a judici als jutjats penals de Tarragona.