El sistema de Rodalies del Camp de Tarragona entrarà en funcionament entre finals de 2012 i principis de 2013. Estarà integrat per dues línies. Una enllaçarà Valls amb Vila-nova, passant per Reus i Tarragona, és a dir, per l’actual línia de la costa. L’altra farà el recorregut Vila-nova – Reus, aprofitant el traçat ja existent que passa per l’interior del territori. Així ho ha anunciat aquest divendres el director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat, durant una conferència que ha pronunciat a la Cambra de Comerç.Ricard Font ha explicat que abans que acabi l’any es presentarà l’estudi definitiu del sistema de Rodalies del Camp de Tarragona. Aquest concretarà les freqüències de pas, els horaris i les parades per cadascuna de les línies.Font no ha volgut avançar gaire detalls, només que el cost d’explotació per posar-ho en marxa, actualment, s’ha fixat en 22 milions d’euros.El director general de Transports i Mobilitat diu, però, que estudiaran abaixar l’import i que la seva entrada en funcionament està condicionada a la disponibilitat econòmica. D’altra banda, Font ha apostat per a la creació d’un comissariat per coordinar la planificació i posterior execució de les infraestructures pendents al territori. Es tractaria d’un òrgan tècnico-polític integrat per institucions, ajuntaments, societat civil, patronals i empresaris. Tindria com a missió consensuar projectes com ara la ubicació de les futures estacions ferroviàries a les comarques tarragonines.