Vint mil passatgers han utilitzat el Tren d’Alta Velocitat al Camp de Tarragona durant el primer mes de funcionament. Un 75% dels viatgers han utilitzat el TAV per anar a Madrid. Els municipis de la Secuita i Perafort valoren positivament l’impacte que ha tingut l’alta velocitat. Els alcaldes dels dos municipis on s’ubica l’estació consideren que s’han complert les expectatives previstes tot i deixar clar que encara és molt aviat per fer un balanç més acurat. Joan Martí Pla i Eudald Roca destaquen l’afluència d’usuaris i el funcionament dels serveis i instal.lacions. També celebren que, poc a poc, s’hagin resolt les necessitats de transport públic a la zona. Com a nota negativa, critiquen l’augment de les tarifes aquesta mateixa setmana.L’ alcalde de Perafort, Joan Martí Pla, posa prop d’un 9 de nota al funcionament de l’Estació. L’alcalde de la Secuita, Eudald Roca, considera que aquest primer mes ha estat de rodatge per l’Estació i l’AVE. Tot i demanar la implantació d’abonaments pels usuaris, considera que el balanç ha estat satisfactori. Avui fa un mes exacte que va sortir el primer tren AVE de l’Estació d’Alta Velocitat del camp de Tarragona. El primer tren en direcció Madrid ha sortit de l’estació de la Secuita poc després de dos quarts de set del matí. Cada dia hi ha sis trens diaris que fan el recorregut del camp de Tarragona a la capital de l’Estat i sis mes que circulen en sentit contrari.
El TAV fa un mes
