Aquest divendres s’obrirà al trànsit el tercer tram de l’A-27, el de la variant de Valls. Són cinc nous quilòmetres d’autovia amb una inversió de 86,4 MEUR. El subdelegat del govern espanyol en funcions a Tarragona, Jordi Sierra, ha anunciat que la construcció del quart tram, que inclou el túnel del Coll de Lilla, s’iniciarà l’any que ve, un cop s’ha vist que els problemes tècnics que hi havia amb les argiles expansives del sòl són “superables”.

Amb l’obertura del tercer tram, l’A-27 sumarà 22,3 quilòmetres operatius entre Tarragona i la variant de Valls, amb una inversió que s’enfila als 211,7 MEUR. El primer tram de 7,8 quilòmetres entre Tarragona i El Morell es va obrir l’agost del 2013 i, el segon, de 9,5 quilòmetres entre El Morell i l’enllaç de la C-37 a Valls, es va posar en marxa a l’octubre.

El tercer tram de l’autovia A-27 transcorre pel terme municipal de la capital de l’Alt Camp, a l’oest del traçat de la carretera N-240. La carretera està formada per dues calçades de set metres d’amplada, amb dos carrils cadascuna. El nou tram disposa de dos enllaços: Valls Oest, que connecta amb la T-742, i Valls Nord, amb l’N-240. S’hi ha construït tres viaductes, dos passos superiors i dos inferiors, que salvaran torrents, carreteres, línies de ferrocarril i camins.

 

Pel que fa al quart tram, que inclou el túnel del Coll de Lilla, Jordi Sierra ha avançat que l’obra començarà de forma “imminent”, l’any 2016.

Etiquetat: