El Tribunal Suprem ha dictaminat, aquest dimecres, que el castellà sigui llengua vehicular, juntament amb el català, en el sistema educatiu de Catalunya.Ho fa a través de tres sentències, una de les quals arriba arran d’un recurs presentat per la família de dues alumnes que estudien en una escola concertada de Tarragona. El recurs el va presentar concretament la mare de dues noies de quart i cinquè de Primària del Col·legi La Salle.El Suprem també ha dictat dues sentències més, producte de dos recursos similars presentats per famílies de Sabadell i Barcelona.Els pares dels alumnes havien denunciat que la Generalitat no els deixava escolaritzar els seus fills en castellà ara fa quatre anys.Entre les reaccions, la Plataforma per la Llengua parla d’atac al català. El seu portaveu a Tarragona, Francesc Marco, ha declarat a Tarragona Ràdio que el català és una eina de cohesió social i que la immersió lingüística és un model que funciona.Des de l’associació de defensa del català encara s’està valorant la magnitud de la sentència. Asseguren que respondran amb fermesa i contundència per defensar la cohesió social i la immersió lingüística.Plataforma per la Llengua manté contactes amb Ã?mnium Cultural i altres entitats defensores del català per estudiar una possible reacció conjunta.