El túnel de Lilla suma un nou sobrecost de 18 MEUR per la presència d’argiles i pissarres. Les obres de perforació del túnel acumulen així un nou sobrecost milionari. La presència d’argiles expansives en aquest entorn a cavall de l’Alt Camp i la Conca de Barberà ja era coneguda. De fet, aquest tram, el més complex de tot el traçat de l’A-27, que enllaçarà Tarragona i Montblanc, ja va comportar temps enrere una injecció de 30 milions d’euros i el pressupost del projecte es va elevar fins als 115 milions. Malgrat tot, el PSC confia que que el quart i últim tram de l’autovia, en fase de construcció, escurci terminis i en menys de dos anys ja hi puguin circular vehicles. El diputat socialista, Joan Ruiz, afirma que la presència de pissarres en la perforació del túnel han suposat un nou sobrecost però que això no retardarà l’obra, sinó que fins i tot podria estar enllestida abans del previst. Aquest últim tram de l’A-27 rebrà 24 milions d’euros dels pressupostos generals de l’Estat l’any 2021 i, segons el PSC, també hi haurà partida pels del 2022, “fins que s’acabi l’obra”, ha garantit el diputat del PSC. A aquesta quantia, cal afegir-hi una altra partida destinada a l’estudi per a la connexió de l’A-27, des de la sortida del túnel, fins a l’autopista AP-7, en uns quatre quilòmetres i escaig de nova carretera.

Etiquetat: