La Guàrdia Urbana farà més vigilància contra els 'botellons'.
La Guàrdia Urbana farà més vigilància contra els 'botellons'.

El Col.legi d’Advocats de Tarragona reclama que s’estableixin protocols conjunts per a situacions d’animals en carreteres després que un agent de la Guàrdia Urbana de Tarragona matés un gos a trets aquest diumenge al matí. Els fets van tenir lloc a l’A-7 al voltant de dos quarts de nou del matí, després que es rebés un avís dels Mossos d’Esquadra, que alertava que la presència de l’animal al punt quilomètric 1160 “entorpia la circulació i posava en perill als usuaris de la via ràpida”. El gos es trobava en un tram de carretera mullada i en un revolt, i diversos vehicles van haver de fer maniobres “perilloses” per esquivar-lo.

Aquest dimarts, el Col.legi d’Advocats ha emès un comunicat on sol.licita que s’estableixi una normativa d’actuació per animals en situacions d’accidents, o que han de ser capturats i/o evacuats en els incendis quan poden haver-se donat a la fuga dels seus recintes irrompent en la circulació dels vehicles. Segons l’entitat, els protocols han d’assegurar al màxim possible la seguretat de tots i no deixar en mans dels agents actuants el pes de decisions que puguin lamentar (tant la mort de l’animal en ser abatut, com els danys o morts de persones en accidentar-se algun vehicle).

Així mateix, el col.legi d’advocats assegura que no es pot oblidar que aquest animal en concret, un gos, que no un senglar o una guineu salvatge, no va aparèixer en aquell lloc del no res. Recorda que el Codi Penal recull així mateix com a delicte l’abandonament d’un animal de manera que perilli la seva vida, com evidentment era en el supòsit en qüestió.

Els advocats demanem que realitzades les recerques pertinents es resolguin les qüestions referents sobre si l’actuació amb arma va ser adequada i proporcionada, així com es facin les gestions oportunes per a esbrinar la titularitat del responsable inicial que va propiciar que aquest animal es trobés a la meitat de l’autovia atemorit.