Tarragona obre aquest divendres la primera de les dues jornades dedicades al Dia Mundial de la Poesia. Els usuaris dels autobusos municipals trobaran recitals en els trajectes de les diferents línies.

La quarta edició de POESSIA donarà el tret de sortida a les 18:30 hores amb Del vrs al pxl, un projecte que busca transformar textos poètics en imatges en moviment. La jornada continua a dos quarts de vuit amb Polsim de dol un espectacle poètic-musical del duet Ölivias.

L’endemà, celebrant el Dia Mundial de la Poesia, la programació arrenca a dos quarts de set amb Goigs posthumans, un projecte de poesia expandida que s’endinsa en imaginaris i tensions entre tecnologia i santedat. La jornada es tancarà a les 19:30 hores amb Ecografía, un recital de Greta Sibling i Xevi GaTa.

Una de les novetats d’enguany és la lectura de poemes en les línies de l’EMT. “Les persones que agafin l’autobús municipal es trobaran alguna sorpresa”, avançava la consellera de Cultura, Sandra Ramos, als micròfons de Tarragona Ràdio. Afegia que aquesta sorpresa consisteix en recitals de peces d’Olga Xirinacs.

Amb aquesta programació, organitzada per Mèdol, el Centre d’Arts Contemporànies de Tarragona, es reafirma una idea de poesia viva, oberta a noves formes d’expressió, que connecta amb tot tipus de públic.