L’Empresa Municipal de Transport (EMT) ha interposat denúncia a la Guàrdia Urbana fins en nou ocasions aquest any 2020 per actes vandàlics contra els autobusos municipals de Tarragona. La majoria d’aquests actes s’han degut a l’impacte d’objectes llençats contra els vehicles que han ocasionat la trencadissa de vidres. Els danys ocasionats al servei de transport públic per actes vandàlics durant el 2020 han tingut un cost d’aproximadament 10.000 euros.  

Les línies afectades pels actes vandàlics han estat la L30, L34, L54, L85 i la L8. La línia 8 ha estat la última afectada el passat dia 14 de desembre, quan un autobús va rebre un impacte al vidre del conductor de l’autobús, en una zona propera al CAP Llevant. 

El president de l’EMT, Jordi Fortuny, explica que no es poden permetre deixar impunes aquests actes que no només ocasionen danys materials, sinó que també posen en perill a conductors i usuaris del transport públic i afecten al correcte funcionament del servei.

Aquest 2020 no ha estat, però, una excepció. De fet, durant tot el 2019 també es van registrar nou actes vandàlics, mentre que al 2018 només se’n van haver de lamentar quatre. Els principals motius que van causar els incidents són, igualment, el trencament de vidres causat pel llançament d’objectes contra els autobusos. 

Amb tot, l’EMT treballa per acabar amb aquests comportaments incívics.