El Mercat Central i el Mercat de Torreforta lluiran pictogrames perquè siguin fàcilment identificables per persones que pateixen el Trastorn de l’Espectre Autista (TEA). D’aquesta manera, els mercats de Tarragona se sumen a la campanya ‘Entén la teva ciutat en pictogrames’ que consisteix a senyalitzar els edificis i serveis públics amb aquests dibuixos.

Els accessos dels dos mercats municipals de la ciutat disposen d’un pictograma homologat a cada una de les entrades, sis en total a l’edifici de la Plaça Corsini i dos més a Torreforta. El president d’Espimsa, Dídac Nadal, ha explica que es tracta de facilitar l’accessibilitat, la inclusió i l’accés a la informació a persones que tenen unes necessitats comunicatives diferents. Nadal ha convidat a tots els comerços, establiments i locals de l’entorn del Mercat i la ciutat a participar en el projecte. La campanya és una iniciativa de l’associació sense ànim de lucre ‘Todos en Azul’, formada per famílies amb fills i filles amb TEA. La vicepresidenta, Ana Martínez, diu que treballen per sensibilitzar, animar i implicar les institucions sobre la necessitat d’implantar la senyalització adaptada.

La presentació dels pictogrames dels mercats ha comptat amb la col·laboració de l’organització ‘Proyecto Mi Héroe’, el seu president, Javi Cornelio, i el superheroi Capità Amèrica. Aquesta organització col·labora amb hospitals i centres infantils, acostant la màgia dels superherois a nens i nenes.