ERC es queixa de l’augment de preus del Tren d’Alta Velocitat en el tram de Madrid i la Secuita i critica el greuge comparatiu que hi ha entre les tarifes de Toledo i les del Camp de Tarragona. El senador d’ERC, Lluís Aragonès, plantejarà diverses iniciatives parlamentàries que tenen a veure amb l’Alta Velocitat. Aragonès lamenta que el preu del trajecte entre Madrid i Toledo sigui molt inferior al que s’ha de pagar entre Lleida i el camp de Tarragona. Recorda, a més, que en aquest tram manxec hi ha abonaments per 50 viatges.El senador republicà demanarà que l’AVE ofereixi serveis i condicions similars en els seus diferents trajectes. A més, els republicans portaran una moció al senat perquè es reobri el servei nocturn a l’estació de Reus. Aqueta estació ha deixat de tenir servei de venda de bitllets i informació al viatger. ERC també plantejarà en el sí de la comissió de Foment el tema dels preus ferroviaris. La formació política vol que les tarifes de l’Alta Velocitat entre Madrid i Toledo siguin similars a les dels trens de Velocitat Alta que circulen per Tarragona. Es tracta de trens Euromed, Altaria i Arco que enllacen Tarragona i barcelona. D’altra banda, CiU ha presentat una proposició de llei demanant que s’implantin abonaments per la línia d’alta velocitat Madrid-Camp de Tarragona. Els descomptes haurien d’anar dirigits als usuaris habituals, gent de la tercera edat i persones amb discapacitat. La federació nacionalista apunten que aquest tipus d’abonaments existeixen en la línia Madrid-Sevilla.
Els partits denuncien l’increments de preus del TAV
