Els pescadors tarragonins del peix blau faran vaga indefinida a partir d’aquest dilluns. D’aquesta manera volen fer visible la seva situació d’extrema gravetat per la caiguda de les captures de sardina i la mida cada cop més petita dels seitons.
En principi, la protesta s’havia d’iniciar el divendres passat però s’ha ajornat fins dilluns, segons que ha confirmat a Tarragona Ràdio el vicepresident de la Confraria de Pescadors de Tarragona, Jordi Arbós.
Respecte el 2014, les captures s’han reduït un 17% mentre que els preus han patit un descens de vora el 50%.
Hi ha 250 famílies afectades al conjunt de la demarcació.
Entre Tarragona, Cambrils i L’Ametlla hi ha 18 barques que es dediquen a la pesca del peix blau.
El sector exigeix ajudes immediates i urgents per poder mantenir l’activitat. I és que, afirmen, alguns dies marxen a casa havent guanyat tan sols 10 euros, uns 200 al mes.

