Els treballadors d’Elix Polymers SL han organitzat una jornada reivindicativa per rebutjar l’aplicació de la flexibilitat inversa. Aquesta mesura correspon a l’article 43.4 del Conveni General d’Indústria Química i fa referència a la reducció de la jornada establerta per abordar situacions productives de caràcter excepcional i provisional, relacionades amb la disminució del volum o càrrega de treball. Des del Comitè d’Empresa destaquen que l’aplicació d’aquesta mesura ha estat de forma unilateral i que no s’han donat les circumstàncies per poder aplicar-la. Els representants dels treballadors consideren que és una mesura molt restrictiva que afecta la conciliació laboral i familiar d’una gran part de la plantilla.

El membre del Comitè d’Empresa i representant d’UGT, Máximo Rioja, ha explicat a Tarragona Ràdio que l’aplicació de la flexibilitat inversa no és justificable ja que la baixada de demanda correspon al cicle productiu del sector.

El Comitè d’Empresa ha acordat iniciar un calendari de mobilitzacions per expressar a Elix Polymers el seu rebuig cap a l’aplicació de la flexibilitat inversa. Destaquen que si no es tenen en compte les seves reivindicacions, no descarten arribar a convocar una vaga.