La presència de turistes estrangers està salvant, de moment, la temporada als càmpings de la ciutat i del conjunt de la Costa Daurada. La davallada de visitants de l’Estat ha fet caure les xifres d’ocupació respecte l’any anterior. Durant l’agost, hi ha hagut menys dies amb càmpings plens que l’estiu de 2011 i els més perjudicats han estat els que tenen menys estrelles- aquests clients han estat els que més perjudicats s’han vist per la crisi.La fidelitat de turistes bascos i navarresos i la presència d’holandesos i francesos han compensat la davallada del turisme espanyol.El president de l’Associació de càmpings de Tarragona, Joan Antón, diu que el resultat ha estat millor del que esperaven. L’ocupació s’ha situat a l’agost entre el 80 i el 90%.En el conjunt de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre, durant la primera quinzena de l’agost s’ha registrat una caiguda de 7 punts en l’ocupació respecte l’any passat.Segons la presidenta de l’Associació de càmpings de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre, Berta Cabré, hi ha un 80% de places cobertes. Es tracta d’un estiu diferent.La gran majoria de càmpings opten per no repercutir l’augment de l’IVA sobre el preu que paguen els clients.
