La coordinadora d’entitats i particulars per a l’ús de la bici Bici Camp demana l’adequació de les carreteres tarragonines per a la convivència de ciclistes i cotxes.

El 2016 ha deixat dos ciclistes morts i 12 de ferits a les comarques tarragonines.

Una de les portaveus de BiciCamp, Esther Àvila, ha explicat a Tarragona Ràdio que una de les claus per fomentar l’ús de la bici i evitar perills passa per millorar la xarxa viària. Proposen la instal·lació de carrils segregats o bé ampliar els vorals.

Així per exemple, plantegen que s’intervingui en el recorregut que molts estudiants fan des del centre de Tarragona al Complex Educatiu. Àvila assegura que cada vegada són més els membres de la comunitat educativa que es traslladen en bici fins l’antiga Universitat laboral. Ho han de fer per l’autovia de Salou amb els perills que comporta circular-hi.

També sol·liciten que s’apliquin les mesures en altres carreteres amb molta circulació de ciclistes com és la de Reus a Cambrils, que depèn de la Generalitat, o la que arriba a Maspujols amb titularitat de la Diputació de Tarragona. Àvila considera que la situació a Tarragona encara no ha arribat ni al punt de partida de la solució.

Els Mossos d’Esquadra demanen respecte amb els vehicles de menys velocitat que circulen per les carreteres. L’inspector en cap de l’àrea regional de Tarragona, Toni Vilafranca, ha destacat a Tarragona Ràdio que és important que els cotxes respectin el metre i mig de separació i senyalitzar les vies per on acostumen a passar més ciclistes.

Els usuaris de la bicicleta també exigeixen que se senyalitzin les vies per on la circulació de bicicletes és àmplia i que s’obligui als cotxes a reduir la velocitat.

 

Toni Vilafranca
Mossos