Empresa i sindicat de Bic Graphic han arribat a un preacord aquest dijous a la tarda que permet desconvocar la vaga anunciada per a aquest divendres. L’aturada començava a les deu d’aquesta nit. El preacord s’ha assolit en una reunió que ha durat deu hores i, segons UGT Fica, sindicat amb majoria absoluta a l’empresa, s’han assolit “els mínims” que demanava. Els extrems del pacte se sotmetran a la votació de la plantilla dissabte en assemblea. Alguns dels més destacats són que es redueix el nombre d’acomiadats per l’Expedient de Regulació d’Ocupació de 52 a 44 persones. La plantilla disposarà fins al 20 de maig per sol·licitar l’adhesió voluntària sota les condicions que es descriuen. L’empresa disposarà d’un dret de veto d’un màxim de 25%.
Un cop determinat el llistat definitiu de voluntaris es completarà el nombre d’afectats fins a 44 amb l’aplicació dels criteris d’afectació continguts en la memòria. El període d’execució de l’acomiadament col·lectiu acabarà el 30 de juny.
Pel que fa a les indemnitzacions, els menors de 58 anys rebran l’equivalent a l’acomiadament improcedent i tindran dret a una quantitat per fidelitat a l’empresa. Els majors de 58 es podran acollir a una situació de prejubilació amb un complement del 85% del sou net fix anual, com a màxim fins als 62 anys. L’acompanyament tindrà una durada mínima de dos anys.
Els majors de 55 anys tindran dret al pagament del conveni especial amb la Seguretat Social fins als 61 i els acomiadats tindran preferència de contractació fins al 31 de maig del 2022 per a les vacants que surtin a la mateixa empresa.
De la seva banda, l’empresa ha indicat que el preacord també inclou un servei de recol·locació que “ajudarà en la recerca de noves oportunitats de feina”.
Més notícies:
- El Ministeri de Cultura “valora la idoneïtat” de l’assecador de la Tabacalera en la futura biblioteca de Tarragona
- Renfe està preparada per reprendre el servei de Rodalies, però “no pot garantir” la normalitat
- La direcció del consorci del patrimoni romà de Tàrraco s’escollirà durant els primers mesos del 2026
- L’Ajuntament de Tarragona fa un pas endavant per unificar les condicions laborals a les llars d’infants municipals
- La Costa Daurada i les Terres de l’Ebre es promocionen a FITUR amb 38 ens públics i privats de la demarcació
