ERC exigeix una actuació immediata als ponts del canal de la Móra per prevenir noves inundacions i proposa intervenir-hi de manera subsidiario per augmentar la capacitat hidràulica del canal, fent passar els subministraments per la part superior.

Els republicans plantegen actuar en tots els ponts del canal, ja que actualment hi ha subministraments que passen per sota de les estructures i això en redueix la capacitat de desguàs. En aquest sentit, apunten que caldria reubicar-los a la part superior, fet que permetria guanyar entre 30 i 40 centímetres i incrementar la capacitat hidràulica del canal. L’alcaldable d’ERC, Xavi Puig, destaca que aquesta actuació “és urgent” i insisteix que “s’han de retirar els subministraments”.

Pel que fa a la titularitat dels ponts, ERC assenyala que són de caràcter privat i planteja dues vies d’actuació. D’una banda, requerir a la propietat que executi les obres necessàries o bé que l’Ajuntament hi intervingui d’urgència de manera subsidiària. De l’altra, proposa que el consistori expropiï els ponts perquè passin a ser de titularitat municipal i així poder actuar-hi directament.

Finalment, ERC reclama celeritat en aquestes actuacions i critica que, un any i mig després de la DANA, el carrer Baix Camp continuï en mal estat.