Una de cada 5 persones que treballa està en risc de pobresa. ERC presentarà una moció al plenari de dilluns vinent per tal que els salaris siguin de, com a  mínim, 1000 euros.

La moció recull les demandes de la plataforma “Anem a mil” per aconseguir un salari digne al país.

Els republicans expliquen que el Salari Mínim Interprofessional de 655 euros és insuficient per viure amb dignitat i recorden que les instiucions europees recomanen augmentar-lo en més d’un terç. En aquest sentit, aposten per adoptar mesures que incentivin les empreses subcontractades a adoptar un salari mínim de 1000 euros.

La consellera republicana, Mònica Alabart, creu que garantir aquest salari mínim és essencial perquè tothom pugui viure amb dignitat. 

En la moció, es demana també que l’Ajuntament afavoreixi mesures per adoptar un Salari Mínim de Ciutat i que això sigui un pas pioner per assolir un acord de país.