Esquerra Republicana rebutja de ple que des de l’Estat i alguns partits constitucionalistes es vinculi independentisme i “odi” a Espanya. Aprofitant la seva participació al míting de Tarragona, el que fos conseller de Justícia i candidat d’ERC a la llista per Barcelona, Carles Mundó, ha assegurat que dir “que els independentistes odien Espanya és l’expressió més repugnant que es pot sentir”. “No només no tenim odi a Espanya, sinó que estimem els ciutadans espanyols. Els independentistes som demòcrates, no antiespanyols. Només volem que a tothom li vagi bé, a nosaltres i a ells també. S’inventen l’odi a Espanya per justificar-se ells. Nosaltres volem ser els millors veïns de l’Estat espanyol”, ha sentenciat Mundó arrencant els aplaudiments dels prop de 700 assistents a l’acte.
En aquest mateix sentit s’ha expressat la número dos de la candidatura d’ERC per Barcelona, Marta Rovira, que ha insistit que cal “un mandat i un suport molt potent” per seguir amb el projecte independentista “i posar-lo a velocitat de creuer”. La republicana, a més, ha criticat que el líder del partit, Oriol Junqueras, segueixi empresonat tot i presidir una formació “sense cap cas de corrupció en 86 anys d’història”, mentre “qui ha demanat que estigui a la presó és “el partit més corrupte d’Europa”. 
“I nosaltres ens preguntem com pot ser que hi hagi els delegats de Rajoy ballant damunt l’escenari? Com pot ser que condecorin aquell ‘a por ellos’ quan pels carrers corre amb impunitat l’ultradereta feixista?”, ha dit, tot afegint que “el 21-D s’ha de fer justícia de veritat” per tal que amb el vot a ERC “es rehabiliti Junqueras”. 

A l’acte també ha intervingut el número 15 de la llista per Barcelona i líder de Demòcrates, Antoni Castellà, que ha carregat contra la candidata de Cs, Inés Arrimadas.

Per últim, el també candidat Ernest Maragall, ha aprofitat la seva intervenció per reivindicar el “socialisme de veritat” i atacar el que va ser el seu partit, el PSC. Segons ell, el partit que lidera Miquel Iceta “s’ha apropiat d’unes sigles, ha fet una apropiació indeguda i s’ha apropiat d’una història i unes idees, i les malmeten”.