ERC-MES-MDC reclama a l’equip de govern una xarxa de carrils bicicleta que connecti el que anomenen Eix Educatiu de Tarragona. Els republicans proposen enllaçar el carril bici ja existent a Ponent amb el Campus Catalunya; crear-ne un des del Campus Catalunya fins al Campus Sescelades i connectar el carril bici de Ponent amb el Complex Educatiu.

El portaveu d’ERC, Pau Ricomà, recorda que l’eix abasta una població de més de 77000 persones i diu que seria una línia amb gran impacte en el sector educatiu i formatiu de la ciutat, on hi ha molts usuaris potencials de bicicleta. Subratlla que el recorregut uniria el Complex Educatiu, l’escola Camp Clar, els IES Martí i Franquès, Comte de Rius, Vidal i Barraquer i l’IES Tarragona, i els Campus de la URV, entre altres.

Ricomà explica que el Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible 2012-2017 (PMUS) ja preveu l’ampliació de la xarxa de carrils bicicleta de la ciutat i que ‘prioritzant l’Eix Educatiu es cobriria la demanda potencial, s’incrementaria al màxim la seguretat en zones on ja es circula en bicicleta i es cohesionaria la ciutat a través de la mobilitat sostenible’.